Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dijeta

KORONA DIJETA: 3 saveta za mršavljenje posle perioda izolacije

Autor glisicjasmina
Autor glisicjasmina
Izvor: Foto: Shutterstock

Pandemija korona virusa promenila je način ishrane mnogih ljudi, piše Lepa&Srećna.

Povlačenje u izolaciju, promenjen ritam i mesto nabavke namirnica kao i češće posezanje za hranom koja je u kući na dohvat ruke doveli su mnoge i do povećanja težine.

Kako se osloboditi viška kilograma, imajući na umu da se mnoge mere zaštite od epidemije i dalje primenjuju?

1. VRATITE SE STARIM NAVIKAMA ČAK I AKO I DALJE RADITE PO IZMENJENIM PRAVILIMA.

Mnoge kompanije počele su sa vraćanjem starom "novom" načinu rada, ali i dalje se u prostorije firme ne vraćaju svi.

Kod mnogih se uvodi pravilo "svaki drugi dan", tako da jednog dana ostajete kod kuće i radite preko interneta i telefona.

Odmah iskoristite ovu promenu. Počnite s pakovanjem zdravog doručka i ručka za dane kad idete u firmu, ali isto uradite i onim danima kad radite od kuće.

Jedite u slično vreme i trudite se da uvek birate dijetalne namirnice.

Telo voli rutinu i lakše će podneti da mu pomalo smanjujete kalorije.

2. NE POČINJITE REDUKCIONISTIČKE DIJETE. JOŠ!

Tokom epidemije korona virusa savetovali smo da ne počinjete oštre dijete kojima možete narušiti zdravlje organizma.

To pravilo i dalje važi. 

Birajte zdravu hranu, trudite se da sada ubacite što više namirnica punih antioksidanata kao što su voće i povrće. Nabavka je olakšana.

Češće uvrstite u jelovnik "mršave" proteine - posno meso, bareno ili pečeno na grilu.

Ako baš morate da počnete s topljenjem kilograma, postavite male, realistične ciljeve.

3. PAZITE NA EMOCIONALNO ZDRAVLJE

Uznemirenost zbog brojnih nepoznanica u vezi sa korona virusom dovodila je mnoge u situaciju da posegnu za hranom kao utehom.

Mada se čini da je prvi talas brige prošao, očekujte da i dalje imate posledice stresa kojih ne morate ni biti svesni.

Zato obratite pažnju na razne emocionalne "okidače" koji vas mogu odvesti u pravcu frižidera.

Ako osetite potrebu za hranom, proverite da li ste zaista gladni ili osećate neku "prazninu" u želucu koju treba napuniti.

Dajte sebi oduška u nekim drugim željama, potrudite se da uzimate dovoljno tečnosti, da vam ishrana bude raznovrsna. A ako vas i dalje muči "prava", istinska glad, u vreme kad nije termin za obrok, napravite izuzetak.

I nemojte  da vas grize savest zbog toga što ste "sebi to dozvolili". Začarani krug krivice dovešće do novih problema. Samo se - posle izuzetka - vratite uobičajenoj rutini i blago smanjenom broju kalorija. Ako ste kilograme gomilali tokom dva ili meseca, dajte sebi bar toliko vremena pre nego što se odlučite za radikalne promene ishrane.

Tekst: D. L. S.

Izvor: Lepa&Srećna

Najbolje iz rubrike

Inicijalizacija u toku...