Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

OBORITE VISOK PRITISAK U 5 KORAKA: zaboravite lekove, ovo je najbolje protiv hipertenzije

Autor Jasmina Glišić
Autor Jasmina Glišić

Hipertenzija je oboljenje na koje možete sami da utičete - pre nego što uopšte posegnete za lekovima!

Izvor: Foto: Shutterstock

Svi koji u dužem periodu imaju pritisak viši od 140 sa 90 imaju visok pritisak, odnosno pate od hipertenzije, piše Lepa & Srećna.

Oboleli od hipertenzije obično se dele u dve kategorije - oni kod kojih nije jasan uzrok i oni kod kojih je ustanovljen uzrok povišenog priitska. Nasledni faktori i životni stil dva su glavna razloga zbog kojih obolevamo od visokog pritiska. I dok na prvi ne možemo da utičemo, drugi je potpuno pod našom kontrolom.

Zato se borba sa visokim pritiskom prvo vodi na tom terenu, kroz pet jednostavnih koraka. Za početak, smanjite so u ishrani. Zamenite ih drugim začinima u jelima koje kuvate kod kuće, a na gotovim obrocima uvek proveravajte sadržaj soli. Zatim, povećajte količinu voća i povrća, ojačajte organizam vitaminima i mineralima, a pritom ćete unositi manje visokokalorične hrane. Treće, oslobodite se viška kilograma - smanjite unos slatkiša i masnih jela. Četvrto, izbegavajte alkoholna pića i, peto, pojačajte fizičku aktivnost.

Imajte na umu da samo 30 minuta brze šetnje, četiri puta nedeljno, može da značajno obori krvni pritisak i održi zdravlje srca. 

Izvor: Lepa & Srećna

PROČITAJTE JOŠ: 

GDE SE U LJUDSKOM TELU NALAZI "MIŠIĆ DUŠE"

ČUDESNI ČAJ OBARA ŠEĆER I TOPI KILOGRAME

OVAJ NAPITAK LEČI STRES I DEPRESIJU: evo ko ne sme da pije kakao

KOLIKO KAFE SMETE DA PIJETE A DA VAM NE SKOČI PRITISAK: koliko dugo traje dejstvo kofeina na krvni pritisak

Visok pritisak predstavlja rizik za krvne sudove i može da dovede do brojnih zdravstvenih komplikacija, piše Lepa & Srećna.

Najopasnije posledice hipertenzije su srčani udar (infarkt) i moždani udar (šlog), ali možete da kontrolišete mnoge rizične faktore koji dovode do njih.

Na pojavu visokog pritiska utiču loša ishrana, pušenje, preveliki broj kilograma i malo kretanja i fizičke vežbe, ali i  pijenje napitaka sa kofeinom.

Kofein ne sadrži samo kafa, već i čaj, kao i energetska pića i razne "kole". Lekari upozoravaju da je konzumiranje ovih pića bezbedno samo u slučaju da je vaša ishrana izbalansirana, kao i da tokom dana pijete dovoljno vode. 

Hidratacija je neophodna da bi krvni pritisak bio u granicama normale, a pića s kofeinom nipošto ne smeju biti preovlađujuća vrsta tečnosti koju pijete. Već posle četvrte šoljice kafe postoji rizik da će pritisak skočiti, tako da lekari ne preporučuju više od četiri kafe dnevno. Imajte na umu da nivo kofeina u krvi dostiže vrhunac za 30 do 120 minuta posle oralnog uzimanja, kao i da ostaje u organizmu 3 do 6 časova.

Najbolje iz rubrike

Inicijalizacija u toku...